Uitkomsten onderzoek naar de reputatie van stichting Als kanker je raakt

In de afgelopen periode hebben twee CHE-studenten een reputatieonderzoek uitgevoerd voor/over de stichting. Het was nuttig om te kijken naar de huidige reputatie en naar de vragen of en hoe de reputatie van Als kanker je raakt te verbeteren is. Misschien heb je een aantal weken geleden ook mee gedaan aan de enquête die is verstuurd. Mocht je de enquête destijds ingevuld hebben, hartelijk dank daarvoor! Jouw antwoorden hebben ons verder geholpen in het onderzoek.

De belangrijkste conclusies uit het reputatieonderzoek:

  • Op het gebied van naamsbekendheid en de bekendheid over wat de stichting doet, ligt een uitdaging.
  • Openheid en transparantie worden als verbeterpunten gezien.
  • Er is bij de doelgroep behoefte aan online lotgenotencontact, blogs, nieuwsbrieven, informatie (zoals lezingen) en persoonlijk contact.
  • Mensen die de stichting kennen, ervaren de stichting als troostend, betrokken en betrouwbaar.

Er zijn ook enkele adviezen gegeven:

  • Formuleer opnieuw, met een frisse blik jullie missie, visie en identiteit. Wat is anno 2020 jullie verhaal?
  • Deel dit verhaal met de vrijwilligers. Zij brengen het verhaal naar buiten en staan in contact met de doelgroepen.
  • Laat het verhaal doorklinken in de producten en diensten en laat het zien aan de doelgroepen.

De adviezen worden meegenomen in het meerjarenplan en mede naar aanleiding van deze adviezen zijn we momenteel bezig met het vernieuwen van de website, het opzetten van WhatsApp-groepen en online trainingen. Ook zal er in november een inspiratiedag georganiseerd worden voor alle vrijwilligers.

Binnenkort volgt meer informatie hierover.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *