1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    ErisHoop
    Bijdrager

Hoi,

ik wil me graag aan je voorstellen: Ik ben 51 jaar, vrouw (met man, kinderen én kleinkinderen) en kreeg in oktober 2018, na het bevolkings (borst) onderzoek een telefoontje van de huisarts. Ik was niet verrast; een eerder onderzoek had ik om allerlei verstandelijke redenen afgezegd en ook deze keer was ik vastbesloten niet te gaan. De weken ervoor kreeg ik echter steeds sterker het idee dat ik moest gaan…toeval, voorgevoel…noem het hoe je wilt, ik heb er mijn eigen ideeën over. Hierna volgden pittige maanden. Twee borstsparende operaties en een periode van bestralingen. Ik heb ‘geluk’ gehad; geen uitzaaiingen en dus een hoopvolle toekomst.
    De grootste vraag die me heeft beziggehouden de afgelopen maanden is…hoe doe ik dat? Ziek zijn…hoe ga ik hier mee om? Hoe kan ik anderen laten zien wat mijn Hoop is?

Ik kan je vertellen…het is me niet gelukt om te zijn zoals ik dacht dat het zou moeten. De operaties waren een trigger voor pijnlijke gebeurtenissen eerder in mijn leven en ik heb weken geleefd in een overlevingsstand. Inmiddels ben ik aan het herstellen. Ook weer een nieuwe periode. Opnieuw stel ik mezelf de vraag hoe ik hier mee om moet gaan. Ik rommel maar wat aan, laat het over me heen komen. Er is ontzettend veel informatie te vinden op internet, dat is fijn. Maar helaas weinig over mijn dagelijkse verzuchting: hoe doen mensen dit, die mijn Hoop niet delen? En hoe doen mensen dit, als zij wél dezelfde Hoop hebben als ik?

Wat zou het fijn zijn als we dit híer kunnen delen; als we elkaar mogen bemoedigen en misschien zelfs voor elkaar kunnen bidden. Ik ben gaan bloggen…vastbesloten om ook in deze periode geen (heilig) masker te gaan dragen. Ik kon al mijn vragen en tranen van me afschrijven. Het heeft me geholpen om te relativeren en mijn wens was direct vanaf het begin: ik hoop dat mijn openheid (wat overigens flink eng is) een ander kan helpen. Daarom kies ik er nu voor om me voor te stellen op dit forum. Omdat, als jij een diagnose kanker hebt gekregen én leeft met dezelfde Hoop als ik, we samen misschien een beetje sterker zijn!

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Het forum ‘Even voorstellen’ is gesloten voor nieuwe onderwerpen en reacties.