5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    pessimist
    Bijdrager

In November van dit jaar is via een bioptie definitief vastgesteld, dat ik een Non-Hodgkin lymfoom heb. Diverse opgezette klieren in hals, borst en onder de oksel kwamen te voorschijn bij de PET/CT scan.
    Voor mij verbazingwekkend is, dat waar gezegd wordt dat de meeste gevallen van Non-Hodgkin te genezen zijn, mijn oncoloog heeft besloten geen behandeling te (doen) verrichten.
    Het enige dat mij werd verteld is, dat het laag-gradig is, verder weet ik niets.
    Oh ja, ik kan er honderd mee worden, maar wie wil met de gedachte van kanker in zijn/haar achterhoofd onbezorgd doorleven?
    Hoewel ik al bijna 78 ben, is dit als een mokerslag aangekomen.
    Ik heb altijd gedacht dat de medische stand in geval van kans op genezing alles op alles zou zetten dit te behandelen, ongeacht de leeftijd van de patiënt, maar dat blijkt dus een verkeerde veronderstelling.
    Zijn er meer leeftijdgenoten die hetzelfde ervaren (hebben)?
    Ik probeer optimistisch te blijven maar dat is heel erg moeilijk, alles komt tegelijk.
    Eind vorig jaar hartklachten resulterend in plaatsing van 2 stents, dan diagnose COPD en nu dus kanker, die ondertussen ook invloed schijnt uit te oefenen op genoemde COPD.
    En dat, nadat je 76 jaar lang nooit ernstig ziek bent geweest!

pessimist
    Bijdrager

Vandaag rapport van de oncoloog gezien, met daarin deze opmerking :

Cytologie:
    Punctie lymfeklier (lokatie niet vermeld) links: D.d. reactieve
    lymfklier/ lymfoom zeker niet uit te sluiten: IHC volgt
    Immuunhistochemisch onderzoek bevestigt een laaggradig B-cel
    non-Hodgkin-lymfoom. We hebben voorkeur voor een follikelcentrum type
    (folliculair lymfoom). Voor definitieve diagnose graag histologisch
    materiaal, bij voorkeur een volledige lymfeklier.

Dat is mij bij de laatste controle niet verteld, wel dat ik voorlopig niet geholpen word.
    Heeft dat er toevallig mee te maken, dat ik over een bepaalde leeftijd ben?
    Men zou dat wel gaan denken.

pessimist
    Bijdrager

Geweldig, waar is deze site voor?
    Geen enkele reactie whatsoever, verspilde tijd.

pessimist
    Bijdrager

Jammer dat jullie verwachtingen wekken die totaal misplaatst blijken te zijn, want er is geen reactie van wie dan ook.
    Wat een verspilling van tijd voor iedereen die echt hulp en/of ondersteuning zoekt.
    Ik ben opgevoed in de christelijke sfeer, hoewel niet praktiserend, dit is een van de redenen dat ik mijn geloof heb afgezworen, hulpbehoevende personen hebben niets te verwachten van zogenaamde gelovigen.
    Deze site is daar het levende bewijs van!

ErisHoop
    Bijdrager

Ik schrik van uw reactie, maar begrijp het wel. Zo zou het niet moeten zijn.
    Om de een of andere reden werkt dit forum niet.

Ik nodig u uit, mee te lezen over mijn Hoop:
    http://www.erisaltijdhoop.nl

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Het forum ‘Even voorstellen’ is gesloten voor nieuwe onderwerpen en reacties.